Освітня програма





Зміст

Вступ

І. Місія, візія та ключові цінності

ІІ. Мета та завдання освітнього процесу

ІІ. Мета та завдання освітнього процесу

ІІІ. Система управління освітнім процесом

IV. Навчальний план та обґрунтування його вибору

V. Освітні (навчальні) програми

VI. Методичне забезпечення освітньої програми

VII. Організація освітнього процесу в закладі

VIII. Очікувані результати реалізації освітньої програми

 

Вступ 

Освітня програма закладу позашкільної освіти – це нормативний документ, який містить характеристику змісту позашкільної освіти, особливості організації освітнього процесу та освітню місію закладу.

Освітня програма закладу позашкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується керівником закладу.

Освітня програма вибудовується з урахуванням диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, демократизації управління, створення умов для творчої діяльності адміністрації та працівників закладу позашкільної освіти, збереження єдиного освітнього простору, соціального захисту вихованців, учнів і слухачів, із забезпеченням їх права на доступність і якість позашкільної освіти, створення умов для безперервності освіти.

Освітня програма закладу позашкільної освіти є засобом забезпечення реальних умов для вибору індивідуальної траєкторії розвитку, гарантом досягнення обраних освітніх рівнів, технологічним засобом управління якістю позашкільної освіти.

Освітня програма узгоджена із законами України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 р. №17 про затвердження Типової освітньої програми закладу позашкільної освіти https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0308-21#Text, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2004 р. за №1036/9635, Типовими навчальними планами для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 р. № 676, освітніми запитами дітей та їх батьків.

І. Місія, візія та ключові цінності 

Місія закладу – сприяння кожному здобувачу освіти в цілісному розвитку та лідерському становленні; служіння людині, громаді, суспільству.

Візія закладу:

·                   створення сприятливого середовища, інфраструктури та умов для розвитку особистості;

·                   розвиток науково-педагогічного потенціалу, удосконалення науково- дослідницької, освітньої та інноваційної діяльності;

·                   сприяння розкриттю лідерських якостей здобувачів освіти шляхом їх участі в дитячому юнацькому екологічному парламенті;

·                   створення умов для змістовного дозвілля здобувачів освіти та працівників закладу позашкільної освіти;

·                   відкритість та забезпечення інформування спільноти;

·                   служіння громаді;

·                   виховання патріотизму.

Ключові цінності: Україна, дитина, громада, професіоналізм, довіра, духовність, лідерство, відповідальність, патріотизм. 

ІІ. Мета та завдання освітнього процесу 

Метою освітнього процесу в закладі є розвиток здібностей дітей та молоді у сфері позашкільної освіти, науки здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої само- та/або професійної реалізації.

Основними завданнями є: 

·                   виховання громадянина України;

·                   вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;

·                   виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

·                   виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;

·                   виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;

·                   створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;

·                   здобуття учнями, вихованцями первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

·                   формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

·                   задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;

·                   задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

·                   пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;

·                   організація дозвілля вихованців пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;

·                   виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;

·                   формування здорового способу життя вихованців;

·                   здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.

Головні принципи освітнього процесу:

·                   гуманізація, що визначає пріоритети завдань творчої самореалізації особистості, її виховання, створення умов для вияву обдарованості і талантів здобувачів освіти, формування гуманної особистості;

·                   єдність загальнолюдських і національних цінностей, що забезпечує у змісті освітнього процесу органічний зв’язок і духовну єдність української національної культури з культурою народів світу; розвиток культури всіх національних меншин, що проживають на території України; сприяє усвідомленню пріоритетності загальнолюдських цінностей над груповими; визначає позашкільну освіту як важливий засіб національного розвитку й гармонізації національних і міжнаціональних відносин в Україні;

·                   демократизація, що передбачає автономію закладів позашкільної освіти різних типів та форм власності у вирішенні основних питань змісту їх діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва та партнерства всіх учасників освітнього процесу;

·                   науковість і системність, що полягає в забезпеченні оптимальних умов для інтегруючої функції освітніх процесів в умовах досягнення основної мети позашкільної освіти;

·                   безперервність, наступність та інтеграція, що забезпечує єдність всіх ланок освіти, конкретизацію освітнього процесу; набуття освіти упродовж всього життя, за умови наступності та концентричності;

·                   багатоукладність і варіативність, що передбачає можливість широкого вибору змісту, форми і засобів позашкільної освіти, альтернативність у задоволенні духовних запитів здобувачів освіти, їх пізнавальних та інтелектуальних можливостей та інтересів, запровадження поліваріантності навчальних програм, поглиблення і розширення їх практичної сприятливості, референції та індивідуалізованого освітнього процесу;

·                   добровільність і доступність, що передбачає право вибору та доступності в забезпеченні потреб абсолютності у творчій самореалізації, духовному самовдосконаленні, здобутті додаткових знань, умінь та навичок, підготовки до активної професійної та громадської діяльності;

·                   самостійність і активність особистості, що полягає у забезпеченні психолого-педагогічної атмосфери, яка сприяє виявленню, розвитку і реалізації здобувачами освіти пізнавальної самостійності, творчої активності, прояву обдарованості і таланту;

·                   практична спрямованість, що передбачає набуття здобувачами освіти певних умінь і навичок, орієнтацію на трудову діяльність у ринкових умовах, їх розширення та розвиток, а також впровадження в життя за умов інтеграції з наукою і виробництвом.

Зміст освітнього процесу ґрунтується на засадах особистісного замовлення дітей і їх батьків. Ці замовлення постійно розвиваються, варіюються, в чому і простежується безперервна динамічність позашкільної освіти, її нестандартність та варіативність.

Освітній процес у закладі здійснюється за напрямками:

- еколого-натуралістичний;

- науково-технічний;

- художньо-естетичний;

- туристсько-краєзнавчий.

Проводиться закладом освітня, інформаційно-методична та організаційно-масова робота.

 

ІІІ. Система управління освітнім процесом 

Керівництво закладом здійснює директор, повноваження якого визначаються Статутом закладу.

Колегіальним органом управління є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Статутом закладу.

Кадрове забезпечення освітньої діяльності здійснено у повній відповідності з навчальним робочим планом закладу, спеціалізацією та пʼятиденним режимом його роботи.

Освітній процес у закладі забезпечують 10 основних педагогічних працівника та 1 керівник гуртків сумісник. Всі вони мають відповідний рівень освіти, володіють фаховою майстерністю.

Заклад укомплектовано педагогічними кадрами не в повному обсязі, наявні вакансії педагогів.

з/п

Напрями

Посада

Кількість вакантних ставок

1.

Художньо-естетичний

Керівник гуртка

1

2.

Науково-технічний

Керівник гуртка

0,5

3.

Еколого-натуралічний

Керівник гуртка

4

4.

Акомпаніотор

0,5

 

Відомості про молодих фахівців, кількість осіб:

Навчальний рік

Кількість осіб

2022/2023

0

 

Педагогічні працівники із почесними педагогічними званнями та нагородами в закладі:

п/п

Нагороди

Кількість осіб

1

Відмінник освіти України

0

2

Почесний педагог України

0

 

п/п

Нагороди

Кількість педагогів

1.

Почесна грамота Верховної ради

0

2.

Почесна грамота Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту

0

3.

Нагрудний знак МОН «Василь Сухомлинський»

0

4.

Нагрудний знак МОН «Софія Русова»

0

5.

Почесна грамота МОН України

0

6.

Грамота МОН України

0

7.

Подяка МОН України

1

8.

Грамота ХОДА

0

9.

Подяка ХОДА

0

10.

Грамота ХОР

0

11.

Грамота Департаменту освіти і науки ХОДА

1

12

Грамота відділу освіти

3

 

Із метою підвищення кваліфікації педагоги закладу проходять курсову перепідготовку при комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти» та при Інституті підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти ХНПУ ім.. Г.С.Сковороди, онлайн-курси на різних інтернет платформах.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

·                   виконання Закону України “Про позашкільну освіту”;

·                   реалізація права вихованців на одержання якісної позашкільної освіти,

·                   контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок вихованців, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

·                   оновлення методичної бази, навчальної і технічно-матеріальної бази освітньої діяльності для дистанційного навчання;

·                   контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок вихованців, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

·                   контроль за станом внутрішньої документації (журнали гурткової роботи, плани виховної роботи, журнали з техніки безпеки, тематичне планування);

·                   моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу;

·                   створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

 

IV. Навчальний план та обґрунтування його вибору 

Робочий навчальний план КЗ «ЦПО «ДЖЕРЕЛО» розроблено з урахуванням вимог законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» (з поправками); наказу «Про затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України» від 22.07.2008 № 676; наказу Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 № 651 «Про затвердження Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах», Листів Міністерства освіти і науки України «Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 н.р.» від 27.07.2022 № 1/8507-22, «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій» від 06.03.2022 № 1/3371-22, «Про забезпечення освітнього процесу в закладах позашкільної освіти під час дії воєнного стану» від 18.03.2022 № 1\3544-22, Положення про позашкільний заклад та Статуту закладу.

В основу робочого навчального плану покладені орієнтири щодо класифікації гуртків за двома рівнями навчання: початковий, основний.

До початкового рівня навчання відносяться гуртки, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності.     

До основного рівня навчання відносяться гуртки, що розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби в професійній орієнтації. 

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в освітніх програмах та навчальному плані закладу.

Навчальним планом передбачено організацію освітнього процесу у дистанційній формі навчання.

Перерви між заняттями визначаються режимом щоденної роботи закладу та його Статутом.

Мова освітнього процесу – українська.

Загальний обсяг навчального навантаження для вихованців закладу складає 144-216 години/навчальний рік відповідно до рівня гуртка:

- загальний обсяг навчального навантаження для гуртків початкового рівня складає:

№з/п

Напрям діяльності

Кількість годин

1-й рік навчання

2-й рік навчання

на тиждень

усього за рік

на тиждень

усього за рік

1

Еколого-натуралістичний

0.5-4

18-144

4-6 

144-216

2

Науково-технічний

0.5-4

18-144

4-6 

144-216

3

Художньо-естетичний

0.5-4

18-144

4-6 

144-216

4

Туристсько-краєзнавчий

0.5-4

18-144

4-6 

144-216

 

- загальний обсяг навчального навантаження для гуртків основного рівня складає:

№з/п

Напрям діяльності

Кількість годин

1-й рік навчання

2-й рік навчання

3-й рік навчання

на тиждень

усього за рік

на тиждень

усього за рік

на тиждень

усього за рік

1

Еколого-натуралістичний

2-6

72-216

4-6 

144-216

4-6 

144-216

2

Науково-технічний

2-6

72-216

4-6 

144-216

4-6 

144-216

3

Художньо-естетичний

2-6

72-216

4-6 

144-216

4-6 

144-216

4

Туристсько-краєзнавчий

2-6

72-216

4-6 

144-216

4-6 

144-216

 

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальних програмах гуртків та навчальному плані КЗ «ЦПО «ДЖЕРЕЛО» на 2022/2023 навчальний рік.


Рівні гуртків та розподілення годин на 2022/2023 навчальний рік

 

 

№ з/п

 

 

Гурток

Початковий рівень

Основний рівень

Кількість груп

Рік навчання

Кількість годин на тиждень

Кількість годин на рік

Кількість груп

Рік навчання

Кількість годин на тиждень

Кількість годин на рік

Еколого-натуралістичний напрям

1

«Юні квітникарі»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

2

«Природа рідного краю»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

3

«Юні акваріумісти»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

4

«Фітодизайн»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

5

«Юні охоронці природи»

 

 

 

 

1

1

6

216

6

Вакансія

16

1

64

2304

 

 

 

 

Туристсько-краєзнавчий напрям

7

«Екологічне краєзнавство»

 

 

 

 

1

1

6

216

Науково-технічний напрям

8

«Технічний дизайн»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

9

«Виготовлення сувенірів»

2

1

9

288

 

 

 

 

10

«Моделювання іграшок сувенірів»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

11

Вакансія

2

1

9

288

 

 

 

 

Художньо-естетичний напрям

12

«Бісероплетіння»

2

1

9

288

 

 

 

 

13

«Основи хореографії»

2

1

9

288

 

 

 

 

14

«Образотворче мистецтво»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

15

«Декоративно-ужиткове мистецтво»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

18

«Паперокручення»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

16

«Народна творчість»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

17

«Брейк-данс»

2

1

9

288

 

 

 

 

18

«Дизайн одягу»

2

1

9

288

 

 

 

 

19

«Петриківський розпис»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

20

«Витинанка»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

21

«Чарівний світ бісеру»

2

1

9

288

 

 

 

 

22

«В’язання гачком»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

23

«Народні ремесла України»

1

1

4,5

144

 

 

 

 

24

Вакансія

6

1

27

864

 

 

 

 

 

Всього

50

 

217

7200

2

 

12

432

 


V. Освітні (навчальні) програми

 

Освітній процес у закладі здійснюється за навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України.


 


 

Перелік навчальних програм Комунального закладу «Центр позашкільної освіти «Джерело» Височанської селищної ради Харківського району Харківської області» на 2022/2023 навчальний рік

з/п

Назва гуртка

Назва програми

Рік видання

Тип (державна або авторська)

Видання/ джерело

Ким дозволена до використання

Еколого-натуралістичний напрямок

1

«Юні квітникарі»

Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль «Юні квітникарі»

Київ 2018

Державна

 Навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль (у двох частинах) [збірник/за загальною редакцією доктора педагогічних наук В.В. Вербицького]. К-.: НЕНЦ, 2018. – 708.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6201 від 11. 06. 2018 р.)

 

2

«Природа рідного краю»

Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму «Природа рідного краю»

Київ 2020

Державна

Навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль [збірник /за загальною редакцією доктора педагогічних наук В.В.Вербицького]. – К.: НЕНЦ, 2020. – с. 100.

Схвалено для використання в закладах позашкільної освіти (Лист ІЗМО від 03.03.2020 № 22.1/12-Г-150); витяг з протоколу засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти науково-методичої ради з питань освіти МОН України від 12.02.2020 №1)

3

«Юні акваріумісти»

Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль «Юні акваріумісти»

Київ 2018

Державна

Навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль (у двох частинах) [збірник/за загальною редакцією доктора педагогічних наук В.В. Вербицького]. К-.: НЕНЦ, 2018. – 708

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6201 від 11. 06. 2018 р.)

4

«Фітодизайн»

Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль «Фітодизайн»

Київ 2018

Державна

Навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль (у двох частинах) [збірник/за загальною редакцією доктора педагогічних наук В.В. Вербицького]. К-.: НЕНЦ, 2018. – 708

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України №1\11–9909 від 18.09.2018 р.)

5

«Юні охоронці природи»

Навчальна програма з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль «Юні охоронці природи»

Київ 2018

Державна

Навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль (у двох частинах) [збірник/за загальною редакцією доктора педагогічних наук В.В. Вербицького]. К-.: НЕНЦ, 2018. – 708.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6201 від 11. 06. 2018 р.)

Туристсько-краєзнавчий напрям

6

«Екологічне краєзнавство»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ЕКОЛОГІЧНЕ КРАЄЗНАВСТВО»

Київ 2018

Державна

Окремо авторська програма, Шелегеда В.І. Інститут модернізації змісту освіти

«Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 No 22.1/12-Г-306)

Науково-технічний напрям

7

 «Технічний дизайн»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО НАПРЯМУ «ТЕХНІЧНИЙ ДИЗАЙН»

Київ 2019

Державна

Збірник «Навчальні програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям (Випуск 5)», Г. А. Шкури, Т. В. Биковського

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 07.10.2019 № 1/11-8872)

8

«Моделювання іграшок сувенірів»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО НАПРЯМУ «МОДЕЛЮВАННЯ ІГРАШОК-СУВЕНІРІВ»

Київ 2019

Державна

Збірник «Навчальні програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям. (Випуск 5)» (Загальна редакція Г. А. Шкури, Т. В. Биковського)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», лист МОН від 07.10.2019 № 1/11-8872

9

 «Виготовлення сувенірів»

Навчальна програма з позашкільної освіти науково-технічного напряму початково-технічного профілю «Виготовлення сувенірів»

Київ 2019

Державна

Збірник «Навчальні програми з позашкільної освіти. Науково-технічний напрям (Випуск5)», Г. А. Шкури, Т. В. Биковського

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 07.10.2019 № 1/11-8872)

Художньо-естетичний напрям

10

 «Бісероплетіння»

Навчальна програма «Бісероплетіння»

Київ 2016

Державна

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ НАПРЯМ (декоративно-ужитковий та образотворчі профілі). Група авторів: Андрійчук С.А., Биковська О.В., Василянська І.О., Вовченко О.П., Воронкова В.с., Воронов В.І., Воронова Л.В., Головань М.Д., Дмитрук А.М., Каплан Р.М., Кікцьо І.В., Кустарова Т.М., Мельник В.П., Полуміскова Л.В., Пренко О.І., Примак Т.С., Ткачук І.О., Турукіна Л.В., Филипенко А.О.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 08.04.2016 № 1/11-4658)

11

 «Образотворче мистецтво»

Навчальна програма «Образотворче мистецтво»

Київ 2018

Державна

Окрема авторська програма, Вержбицька І.В. Інститут модернізації змісту освіти

«Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (лист ІМЗО від 06.06.2018 № 22.1/12-Г-322)

12

«Основи хореографії»

Навчальна програма з позашкільної освіти «Основи хореографії»

Київ 2019

Державна

Збірник навчальних програм з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму (хореографічний профіль), Коган Ю. А., Бурдейна О. В., Килівник О. В., Яковчук А. Ю., Шуміліна І. В.

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН від 10.01.2019 No1/11-98; витяг з протоколу засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти МОН України від 23.12.2019 No 4)

13

«Декоративно-ужиткове мистецтво»

Навчальна програма «Декоративно-ужиткове мистецтво»

Київ 2019

Державна

ЗБІРНИК НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ художньо-естетичного напряму  (хореографічний профіль) Коган Ю. А., Бурдейна О. В., Килівник О. В., Яковчук А. Ю., Шуміліна І. В.

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН від 10.01.2019 No1/11-98; витяг з протоколу засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти МОН України від 23.12.2019 No 4)

14

«Паперокручення»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ПАПЕРОКРУЧЕННЯ»

Київ 2015

Державна

Окрема авторська програма, Круглик Л. Ю., Бєлоглазова Н. В., Дейдиш Л.А. Інститут модернізації освіти

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 11.11.2015 року №1/11-16380)

15

«Народна творчість»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «Народні ремесла України»

Київ 2015

Державна

Окрема авторська програма, Н. В. Кіріченко, А. В. Корнієнко Інститут модернізації змісту освіти

Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України №3 від 29.12.2015 року)

16

«Брейк-данс»

 

Київ 2016

Державна

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ НАПРЯМ (вокальний, хореографічний, музичний, театральний, цирковий профілі) Випуск 1

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4657)

17

«Дизайн одягу»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ДИЗАЙН ОДЯГУ»

Київ 2015

Державна

Окрема авторська програма, О. М. Меркулова Інститут модернізації змісту освіти

Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015)

18

«Петриківський розпис»

Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС»

Київ 2019

Державна

Окрема авторська програма, Корнієнко А. В. Інститут модернізації змісту освіти

Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (лист ІМЗО від 27.03.2019 № 22.1/12-Г-140; протокол засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН від 15.03.2019 № 1)

19

«Витинанка»

Навчальна програма «Витинанка»

Київ 2015

Державна

 Окрема авторська програма, І. Д. Бровко, А. В. Корнієнко Інститут модернізації змісту освіти

Схвалено для використання Позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України № 3 від 29.12.2015 року)

20

«Чарівний світ бісеру»

Навчальна програма «ЧАРІВНИЙ СВІТ БІСЕРУ»

Київ 2020

Державна

Збірник «Навчальні програми з позашкільної освіти. (Загальна редакція Биковськї О.В., Савенко Н.І.)

«Схвалено для використання в закладах позашкільної освіти Науково-методичною комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України», протокол від 12.02.2020 № 1)

21

«В’язання гачком»

Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму декоративно-ужиткового профілю «В’ЯЗАННЯ ГАЧКОМ»

Київ 2014

Державна

Окрема авторська програма, Панас Л.К. Інститут модернізації змісту освіти

ПОГОДЖЕНО Протокол засідання Вченої ради Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.09.2013 року №459 від 31.01.2014 року №1

22

«Народні ремесла України»

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «Народні ремесла України»

Київ 2015

Державна

Окрема авторська програма, Н. В. Кіріченко, А. В. Корнієнко Інститут модернізації змісту освіти

Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України №3 від 29.12.2015 року)

VI. Методичне забезпечення освітньої програми

 

Методична робота в закладі – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного педагогічного працівника. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення якості й ефективності освітнього процесу.

Організовано роботу об’єднання керівників гуртків за інтересами різних напрямків, визначені терміни проведення засідань, його діяльність передбачає розгляд таких питань: формування системи цінностей засобами позашкільної освіти; психологічні особливості підлітків; вибір форм організації занять, як одна з умов успішного навчання дітей та учнівської молоді; впровадження інформаційних технологій в освітній процес; формування культури здоров’я учнів, як важлива складова роботи керівника творчого об’єднання.

Значна увага приділяється індивідуальній роботі з обдарованими дітьми.

Ця робота спрямована на досягнення високих результатів. Із метою виявлення обдарованих дітей проводяться бесіди, робота зі створення банку даних з урахуванням типів обдарованості, ведеться облік результатів участі вихованців у масових заходах.

Досвід показує, що системна робота з обдарованими дітьми полягає у: залученні їх до конкурсів, змагань; організації системної адресної підтримки обдарованих дітей, які є переможцями всеукраїнських, обласних масових заходів.

Визначено терміни проведення засідань педагогічної ради онлайн протягом року, на яких опрацьовуються актуальні питання з методики викладання та виховання.

Педагогічний колектив працює над упровадженням інформаційно-комп’ютерних технологій дистанційного навчання у освітній процес закладу.

Організація методичної роботи у закладі позитивно сприяє:

 підвищенню майстерності педагогів та популяризації педагогічних здобутків;

 впровадженню в практику роботи нових ефективних методів з даного напрямку;

розвитку творчого потенціалу колективу.

 Необхідною умовою формування педагогічного професіоналізму педагогічного працівника є систематичне підвищення своєї професійної майстерності та науково-методична діяльність.

Організуючим центром методичної роботи з педагогами в закладі є методичний кабінет, у якому є:

1) Література для проведення дослідницької роботи:

- біологічні дослідження. Планування і проведення;

- дослідницька робота учнів з екології в позашкільних установах і школах;

- екологічні дослідження водних екосистем;

- дослідницька робота школярів з біології;

- експерименти з рослинами;

- посібник для вчителів «Зелений світ» .

2) Науково-методична література:

- науково-методичні журнали «Біологія», «Біологія. Шкільний світ», «Розкажіть онуку», «Позашкілля»;

- журнал «Колосок», «Екологічний вісник», «Квіти україни»;

- серія газети «Колосочек»;

- довідник керівника гуртка.

3) Методичні розробки керівників гуртків для гурткових занять.

4) Навчальні плани, програми.

5) Екологічні ігри.

 

VII. Організація освітнього процесу в закладі


У 2022/2023 навчальному році освітній процес буде організовано враховуючи дію воєнного стану в країні та відповідно до індивідуальних можливостей, нахилів, здібностей вихованців з використанням дистанційних форм роботи.

Вибір форм і методів навчання працівники закладу визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх (навчальних) програмах.

У період запровадження дистанційному режимі керівник гуртка самостійно визначатиме потребу у внесенні змін до календарного планування, розподілу навчального часу на вивчення окремих тем. При цьому потрібно враховувати педагогічну та методичну доцільність і можливість вивчення окремих тем у дистанційному форматі, особливості напряму навчання, рівень підготовки вихованців, технічні можливості закладу, педагога та вихованців.

У разі відсутності можливості проведення запланованих практичних занять, участі в передбачених навчальними програмами та планами роботи гуртків змаганнях, конференціях тощо (у зв’язку з воєнним станом в країні) адміністрація ЗПО за поданням керівника гуртка має розглянути можливість і доцільність внесення відповідних коректив до навчального плану наступного року, а в окремих випадках – прийняти рішення про недоцільність переходу на наступний рік (рівень) навчання та потребу в повторному проходженні курсу у зв’язку із особливими обставинами в донному регіоні та країні.

Педагог самостійно обирає платформи для проведення дистанційних навчальних занять з урахуванням своїх технічних можливостей та можливостей вихованців, враховуючи їх побажання. Включення відеоряду доцільно здійснювати лише за потреби змісту заняття. Водночас варто широко використовувати функцію показу екрана для роботи з презентаціями, фото- та відеоматеріалами.

Заклад створює безпечні умови навчання, виховання та праці.

Навчальний рік у КЗ «ЦПО «ДЖЕРЕЛО» починається 01 вересня і закінчується 31 травня. Тривалість навчального року установлюється Відділом освіти Височанської селищної ради.

Заняття у закладі організовуються за семестровою системою: І семестр - з 1 вересня до 31 грудня, ІІ семестр - з 1 січня до 31 травня.

З 1 до 15 вересня здійснюється комплектування та запис до гуртків. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка.

До закладу зараховуються вихованці віком від 5 до 18 років. Зарахування вихованців може здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення комплектування гуртків за їх бажанням і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють та при наявності вільних місць у групах) на безконкурсній основі за заявою батьків або осіб що їх замінюють у онлайн форматі за заявою у гул формі чи у паперовому вигляді на бланку заяви.

Заняття відбуватимуться в онлайн режимі та асинхронному режимі за розкладом затвердженим директором закладу і погодженим з ПК.

Освітній процес у закладі здійснюється українською мовою.

Початок і закінчення занять, заходів визначаються адміністрацією Закладу відповідно до режиму роботи, згідно з Правилами внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням допустимого навантаження вихованців.

У канікулярні, вихідні та святкові дні та протягом літнього періоду заклад може працювати за окремим планом, затвердженим директором закладу.

Обов’язково треба урахувати санітарні обмеження щодо часу безперервної роботи дітей за комп’ютером. Якщо розкладом занять передбачено проведення 2-х годинних занять, доцільно за погодженням з адміністрацією та вихованцями розділити їх на кілька більш коротких занять. При цьому слід поєднувати роботу в онлайн-режимі з виконанням завдань в асинхронному режимі без використання комп’ютерної техніки та мережі Інтернет.

Тривалість онлайн занять з технічними засобами навчання для вихованців молодшого шкільного віку – не більше 10-15 хвилин; середнього шкільного віку -  не більше 20-25 хвилин; старшого шкільного віку на 1-й годині занять – до 25-30 хвилин, на 2-й годині занять – 15-20 хвилин. Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи з рухової активності та гімнастики для очей.

Перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка.

Для визначення стану оволодіння навчальним матеріалом доцільно використовувати різноманітні форми та прийоми, зокрема гугл-форми, комп’ютерні тестові конструктори тощо. При цьому можна використовувати різноманітні типи завдань, не обмежуючись тестами з вибором однієї правильної відповіді. Також заслуговують на увагу ситуаційні завдання, кластерні форми побудови тестових завдань тощо.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в освітньому процесі. 

VIII. Очікувані результати реалізації освітньої програми



 



 


Немає коментарів:

Дописати коментар